در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
*** حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران بر بازدید کنندگان سایت تاپیش مبارک باد آرزومند شادی و پیروزی های بزرگ برای شما هستیم ***** تغییرات محسوس در کسب و کار را با ما تجربه کنید*** درج 5آگهی رایگان برای هر کاربر ************** پرداخت هزار تومن برای هر ستاره طلایی ***** پرداخت هزار تومان برای آگهی متنی لینکدار ************ پرداخت 10 هزار تومن برای اسلایدر **********

تاپیش

کیفیت معنوی محیط های عمومی

کیفیت معنوی محیط های عمومی

آگهی متنی
  • املاک باغ و زمین
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
  •    آذربایجانشرقی تبریز
  • 37 بازدید

کیفیت معنوی محیط های عمومی

با وجود سطح توافق بین ادبیات، پژوهش انجام شده توسط DEMOS (2005) نشان داده است که بسیاری از نیازهای که تعیین چگونگی محیط های عمومی درک است که اغلب نامحسوس هستند، منعکس کننده انگیزه های گوناگون، نیازها و منابع در دسترس به گروه ها و کاربران متفاوت است. علاوه بر این، آنها استدلال می کنند که ایده ی اصلی فضای عمومی رایگان و به روی همه باز بودن است به طور فزاینده با تمرکز بر ایمنی تضعیف، ایجاد مکان های شیرین و مطلوب با هیچ توانایی واقعی را به منظور جلب و یا حفظ مردم است. در جای دیگر، محیط در حال تبدیل شدن، تخصصی به منظور تهیه کردن برای متنوع زندگی، درآمد، سن، قومیت ها و سلیقه ها. این یافته به ویژه در برجسته خطرات ناشی از بیش از تاکید بر کیفیت خاص به ضرر دیگران، و یا گرفتن یک دیدگاه باریک از آنچه به منزله 'محیط زیست عمومی با ارزش است. راه حل عبارتند از:

* فضاهای که کاربران را قادر به شرکت در فضا، با ایجاد فعالیت های خود را.

* محیط های که تشویق تنوع گروه های کاربری، و جلوگیری از سلطه یک گروه یا استفاده می کنند؛

* ایجاد فضای که در شیر 'در دسترس بود، در هر زمان.

این تحقیق نقش مهم تاریخی از فضای عمومی برای تبادل اجتماعی حمایت می کند و نشان می دهد که فضاهای عمومی غیر سنتی - فروش ماشین بوت یا پارک اسکیت، برای مثال - به طور فزاینده نقش مهمی در تشویق اجتماعی دارند، اگر چه کیفیت زیست محیطی مورد نظر کاربران چنین فضاهای ممکن است بسیار متفاوت از فضای عمومی سنتی است

لوید و Auld (2003) اهمیت مرکزی فضای اجتماعی به عنوان یک بعد از کیفیت. برای آنها، که تا چه حد محیط تشویق اثرات اجتماعی به طور مستقیم در کیفیت زندگی کسانی که آنها را استفاده کنید. در این راستا، روند تجاری، خصوصی سازی و کالایی در فضاهای عمومی و تسهیلات (فصل 3) می تواند عمل به تضعیف این نقش حیاتی با ساخت استفاده از بسیاری از فضاهای گذرا، تنها به تجاری در ارتباط به جای تبادل اجتماعی. پاسخ آنها به این مشکل نیاز است، به عنوان آنها آن را ببینید، که در ایجاد یا بازسازی محیط های محلی، به آنها را به تعاملات اجتماعی است که در سراسر بازدیدکننده داشته است پی در پی گسترش منجر.

آنها استدلال می کنند که تحقیقات باید فراتر از شمارش سر و رفتار مشاهده است. باید آن را تجربه زندگی افراد و گروه ها در ارتباط با فضاهای اوقات فراغت عمومی  را روشن کند.

روند مطرح شده توسط لوید و Auld (2003) نیز خطرات ناشی از محرومیت اجتماعی گروه های اصلی (یعنی جوان و یا اقتصادی غیر فعال) از برخی از انواع فضای عمومی معاصر از قبیل مراکز خرید منعکس کننده، تقویت کننده برای محققان اصول کلیدی حقوق صاحبان سهام ، شهروندی و دسترسی به عنوان کیفیت در محیط محلی مزاج شود. تحقیقات مربوط به بررسی استفاده از فضای عمومی در شرق لندن به اهمیت این نقش های اجتماعی  نشان داد که مردم نیاز به انواع فضاهای باز عمومی در یک منطقه محلی برای دیدار با طیف وسیعی از نیازهای روزمره: فضاهای به معطل و همچنین فضاهای حمل و نقل؛ فضاهای که مردم با هم و همچنین فضاهای عقب نشینی "به ارمغان بیاورد. کوئینز بازار، برای مثال، یک بازار خیابان طولانی ایجاد تکامل یافته است تا منعکس کننده نیازهای مختلف مردم از ورود به این منطقه است. به این ترتیب آن ارائه شده است:

* یک عنصر قوی و پایدار در هویت در منطقه و دلبستگی مردم به آن؛

* عرصه مهم اجتماعی محلی و محل برگزاری برخوردهای غیر منتظره؛

* یک مکان محلی که در آن مردم احساس راحت، ایمن و قادر به معطل؛

* یک مکان چند قومی و چند زبانه از تعامل بین جوامع مختلف؛

* یک محل آشنا و نشاط بخشی که به طور مستقیم به یک حس خوب بودن در کاربران کمک کرده است.

اگر چه این برداشت به همان اندازه همه گروه های در منطقه اشتراک گذاشته نمی شد، آنها با این حال نشان دادن اهمیت دیدن فضاهای عمومی به عنوان سالن های اجتماعی و به عنوان یک منبع مهم برای افراد (افراد جوان و کودکان در مورد بازار به عنوان یک فضای اجتماعی کنون منفی بود) و جوامع؛ نه فقط به عنوان ظروف فیزیکی است. این کیفیت شکننده در نظر گرفته شد، افزایش نگرانی که آنها به راحتی می تواند توسط فرایندهای در غیر این صورت نیز به معنی از بازسازی و یا مدیریت است که اغلب در مورد این نقش مهم اجتماعی بی اطلاع و بی عرقه هستند آسیب دیده می شود

کیفیت مطلوب

بحث بالا فقط نوک کوه یخ از ادبیات برخورد با کیفیت مطلوب از فضای عمومی ارائه شده است. همراه با طیف وسیعی از اهداف طراحی شهری است که از منابع مختلف ممکن است به شناسایی مجموعه ای از - مسلما - کیفیت جهانی مثبت "برای فضای عمومی است که منعکس کننده ویژگی های پیچیده و با هم تداخل دارند اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی از مکان های محلی به ناچار، به عنوان نویسندگان مانند کوین لینچ و بسیاری دیگر به مدت طولانی از استدلال، قضاوت نسبی در مورد اهمیت کیفیت های مختلف مسائل مربوط به ادراک فرد هستند و کاربران مختلف کیفیت های مختلف بسیار ارزش بیشتر یا کمتر. در نتیجه، تأکید بر کیفیت های مختلف توسط شرکت خدمات فضای عمومی محلی قرار داده خواهد شد مسائل برای قضاوت محلی است. اما، درست مثل لینچ (1960: 48-9) استدلال کرد که تصاویر جزئی از الگوی مکان با هم برای ایجاد یک تصویر کلی از محل در کاربران ذهن است، بنابراین به الگوی کیفیت با هم به صورت یک تجربه کلی از فضای عمومی است. بنابراین، تمرکز بر روی برخی از ویژگی های به ضرر دیگران به سادگی ممکن است تلاش برای بهبود کیفیت کلی از فضای تضعیف می کند.

منبع: برگرفته از برترین پایگاه های علمی و پژوهشی بین المللی مانند IEEE ،ScienceDirect ،Elsevier ،Wiley

هیچ دیدگاهی برای این آگهی ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

  ثبت آگهی رایگان