در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
تغییرات محسوس در کسب و کار را با ما تجربه کنید***** ************** افزایش بازدهی و دستیابی به اهداف شما با تبلیغات رایگان در تاپیش مقدور می شود******************** *****

تاپیش

فضای عمومی، کیت قطعات:

فضای عمومی، کیت قطعات:

  • املاک خدمات ملکی
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
  •    آذربایجانشرقی تبریز
  • 25 بازدید

فضای عمومی، کیت قطعات:

ساختمان ها شامل:دیوارها ،ساختار،پنجره ها،ورودی / خروجی،بالکن ها/ برامدگیها،جلوی فروشگاه،علامت،روشنایی ساختمان،نور باران

اثر هنری،تزیین،سایبان ها،ستون،افق / میله سقف،گوشه ،پرچم و بنر،حفاظت / نشانه،

زیر ساخت شامل:جاده ها و خطوط چرخه،ایستگاه اتوبوس / پناهگاه،خطوط تراموا / اتوبوس، چراغ های ترافیک / علامت جاده

راس تلگراف،ارتباطات،تجهیزات،نور خیابان،کامپیوتری،پارکینگ استخر / کنتور / پارک خودرو،توالت های عمومی، ظروف برای جمع آوری زباله و بازیافت،راس دوربین مدار بسته و دوربین ها،تلفن / جعبه پست،زه کش ها / زهکشی،جعبه های آب و برق،خدمات زیرزمینی،تعمیرگاه / سرهای تبدیل

چشم انداز شامل:درختان،محل تخت و مناطق

چمن و لبه ها،کاشت / سبدهای آویزان،سنگ فرش،سطح جاده،ترافیک آرام،مراحل،مرز دیوار ها/ پرچین ها / نرده ها،چشمه / ویژگی های آب،هنر عمومی،علامت،تبلیغات،چیدمان خیابان،مهارهای تفکیک کننده مکان،سایه بان ها / پایه های باند،دکوراسیون مراسم

استفاده ها شامل:مناسبت ها،تجمعات،سرگرمی خیابانی،تجارت خیابانی،بازار،غذا خوردن / نوشیدن در خارج از خانه،کیوسک،زمین بازی،پارک ها،امکانات ورزشی،استفاده خرده فروشی،استفاده های اوقات فراغت (فعال / منفعل)،استفاده جامعه،خانه،محل کار،مصارف صنعتی،جهانگردی،

*****کیت قطعات :بنابراین شروع با "کیت قطعات"، این اولین عنصر ویژگی فضای عمومی، در مواجهه با آن اساسی ترین، نماینده اجزای تشکیل دهنده فضای عمومی است. با توجه به روش شبه مورفولوژیکی برای ویژگی فضای عمومی ممکن است کیت قطعات به گونه ای تصور کنیم که فضا را به چهار عنصر کلیدی جداسازی می کند

*****-1 ساختمان -2 چشم انداز (سخت و نرم)-3 زیرساخت-4 استفاده ها

سه دسته اول به طور کامل ماهیت فیزیکی دارند، در حالی که آخرین دسته شامل مجموعه ای از فعالیت های انسانی است و بنابراین شاید برای مدیریت چالش برانگیزترین باشد، و همچنین - مسلما - مهم ترین دسته در دادن ویژگی به فضای عمومی باشد. سه مورد اول همچنین شکل شهری را ترسیم  می کنند (خیابان ها، اماکن، بلوک شهری، و مسیرهای کلیدی و اتصالات) که محدودیت های فضای عمومی خارجی را  تعریف می کنند و از بین آنها ایجاد سالن هایی برای فعالیت های انسانی ایجاد می کنند.

با شرایط در نظر گرفته شده تحت مسئولیت مدیریت، ساختمان ها و کاربرد ها ، با مسئولیت نگهداری بخش اعظمی از آنها توسط شرکت ها، موسسات و افراد به بخش خصوصی محول می گردند. بنابراین انگیزه برای مدیریت این دارایی ها با یک ارزیابی از ارزش اقتصادی آنها و هزینه ها و فواید حفظ آنها تحت تاثیر قرار می گیرد. در مقابل، بسیاری از چشم اندازهای بین ساختمان ها در مناطق شهری، و خیلی از زیرساخت ها (اما نه همه) تحت مالکیت و مدیریت بخش عمومی خواهد رفت ، که انگیزه برای مدیریت آن با رقابت اولویت های محلی و ملی و منابع موجود تعیین خواهد شد. تمایز این موارد گویای این واقعیت است که با وجود درک اشتباه، تقریبا در تمام محیط های مدیریت موثر، نتیجه مستقیمی از یک مشارکت رسمی یا غیر رسمی بین منافع عمومی و خصوصی تقویت وجود خواهد داشت.

موضوع زمان نیز عناصر مختلف کیت قطعات را متمایز می کند، چنانچه ساختمان ها و بسیاری از زیرساخت ها تمایل دارند  تا تنها تغییرات بسیار آرامی در طول مدت زمان طولانی داشته باشند ، که با توجه به مدیریت بلند مدت خود، به ضرورت دریافت حق طراحی در وهله اول تاکید  دارند. در مقابل، عناصر چشم انداز، و در برخی از محیط ها کاربرد ها در درون و اطراف آن فضای عمومی ، تمایل به تغییر سریع تری دارند . این عناصر هستند که می توانند تعیین کننده ترین تاثیر کوتاه مدت در فضای عمومی به روشی باشند که توسط کاربر آن دریافت شده است. بنابراین، اگر چه در هر زمان بیشتر محیط فیزیکی حال حاضر وجود دارد و تغییرات در آن بسیار به آرامی صورت می گیرد، راه عناصر مختلف برای مراقبت و تاثیر آن عناصر که اغلب تغییر می کند - سنگ فرش، چیدمان خیابان، جلوی فروشگاه، ، علامت، محوطه سازی نرم، کاربردهای ساختمان، و فعالیت های فضای عمومی ، و غیره - به احتمال زیاد در تعیین درک کاربران از کیفیت آن مهم است.

علاوه بر این، در یک محیط ساخته شده پیچیده ، "کیت قطعات" که فضاهای عمومی به طور همزمان نیاز به همراهی دارد، در حالی که در کثرت با آن بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می گیرند و ساعاتی در روزکه فعالیت های زیادی در آن رخ می دهد نیز چند برابر شده است، افزایش چشمگیری داشته است. نتیجه درگیری اجتناب ناپذیری است که حل آنها مشکل است و می تواند از نظر کیفیت ضعیف باشد. جای تعجب است زمانی که یک نفر طیف وسیعی از کارها که در بسیاری از خیابان ها و فضاها انجام می گیرد را در نظر میگیرد:

1 -معابر عابر پیاده  2 -راه های ترافیک-3 مقصدهای فروش-4 محل بازار-5 سالن برای کارهای مدنی-6 مکان آرامش-7 مکان برای تجمع-8 سالن برای جلسات عمومی و سیاسی-9 مکان برای تبادل فرهنگی-10 مکان برای پارکینگ خودرو

11 دروازه ورود به حوزه ی خصوصی-12 مکان برای تعامل اجتماعی-13 شریان خدمات (گاز، آب، برق، کابل، تلفن)-14 فضاهای بازی

15 مکان برای خوردن و نوشیدن-16 شریان حمل و نقل عمومی (اتوبوس، تراموا، تاکسی)-17 ظروف برای محوطه سازی-18 منابع اطلاعات و ارتباطات (علائم، تبلیغات، تلفن های عمومی)-19 فرصت ها برای ساخت خدمات-20 شکاف هایی برای نور، خورشید و نفوذ هوا ..

-نمونه هایی از درگیری عبارتند از: بین نیازهای رانندگان و حمل و نقل عمومی در مقابل نیازهای پیاده ها؛ نیازهای ارائه دهندگان ابزار برای تامین و حفظ زیرساخت های زیرزمینی در مقابل فضای مورد نیاز برای درختان خیابان برای رشد و بالندگی؛ و یا نیازهای ساختمان های تجاری و تفریحی در مقابل نیازهای ساکنان محلی برای صلح و آرامش. در زمانی که درگیری در فضاها رخ می دهد، اغلب اولین قربانی کیفیت کلی فضا می باشد. در نتیجه چالش به وجود آمده مدیریت درگیری به همراه  بهبود کیفیت و حفظ عملکرد است.

منبع: برگرفته از برترین پایگاه های علمی و پژوهشی بین المللی مانند IEEE ،ScienceDirect ،Elsevier ،Wiley

هیچ دیدگاهی برای این آگهی ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

  ثبت آگهی رایگان